UH-1 Huey

16. května 2008 v 9:08
TADÁÁÁÁÁ další článeček z doby vietnamu...........
UH-1 Jednomotorový (verze UH-1N dvoumotorový) víceúčelový vrtulník klasického uspořádání s dvoulistým nosným a vyrovnávacím rotorem, určený k přepravě osob a materiálu. Oficiální jméno zní Iroquois, ale většinou je známý pod přezdívkou "Huey" (původní označení bylo HU-1)
Pod vojenským označením UH-1 se skývají tři modely:
Bell Model 204 (verze UH-1A, B, C, E, F, L, M a HH-1K)
Bell Model 205 (verze UH-1D, H, V, HH-1H a EH-1H)
Bell Model 212 (verze UH-1N)
UH-1C
Základní technické údaje:
Průměr nos.rotoru............13,4 m
Průměr vyr.rotoru..............2,6 m
Délka s rotorem.............16,15 m
Délka trupu......................11,7 m
Výška celková...................3,8 m
Max.rychlost................235 km/h
Cestovní rychlost..........225 km/h
Dolet..............................615 km
Praktický dostup.............3500 m
Hmotnost:
Prázdná.........................2300 kg
Max.vzletová.................3900 kg
Motor.........................T53-L-11
Výkon motoru...............820 kW
UH-1B Motor T53-L-5 o výkonu 715 kW, pozdější série mají motor T53-L-11 (820 kW). Nákladní
kabina pro sedm osob, tři zraněné nebo 1350 kg nákladu. Verze B byla ve Vietnamu používána také jako gunship. Gunshipy UH-1B nosily různé kombinace výzbroje např: granátomet ráže 40 mm a rakety ráže 70 mm.
UH-1C Motor T53-L-11, oproti UH-1B má širší rotorové listy a změněnou hlavu nosného rotoru. "Huey model Charlie" vznikl jako gunship, tento gunship je známý také jako "Huey Hog" nebo "gunship model Charlie".
UH-1E Verze vycházela z UH-1C a byla určena pro USMC. V kabině bylo místo pro osm osob. Vrtulníky se používaly k přepravě i k palebné podpoře. Dodávka strojů začala v roce 1964, skončila po roce a bylo vyrobeno 192 kusů.
UH-1F Verze pro USAF určená k dopravě raket mezi základnami. Konstrukce vycházela z verze UH-1B, měla však motor T58-GE-3 o výkonu 950 kW redukovaným na 820 kW. Ve Vietnamu je používala jediná jednotka, 20.SOS/14.SOW "Green Hornets". Někdy bývá označován jako UH-1P nebo UH-1F/P.
UH-1H
Základní technické údaje:
Průměr nos.rotoru............14,6 m
Průměr vyr.rotoru..............2,6 m
Délka s rotorem...............17,6 m
Délka trupu......................12,7 m
Výška celková...................4,4 m
Max.rychlost................205 km/h
Cestovní rychlost..........180 km/h
Dolet..............................510 km
Praktický dostup.............3810 m
Hmotnost:
Prázdná.........................2360 kg
Max.vzletová.................4310 kg
Motor.........................T53-L-13
Výkon motoru..............1044 kW
UH-1D Model 205 se od modelu 204 lišil především delším trupem a větší kabinou. Do UH-1D se montoval motor T53-L-11 o výkonu 820 kW. Kabina pro 12 až 14 osob, šest raněných, nebo 1800 kg nákladu. Verze D se také používala jako gunship.
UH-1H Motor T53-L-13 o výkonu 1044 kW. Americké armádě dodáván od roku 1967. Na verzi UH-1H byly přestavovány i UH-1D.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama